حمایت از پرندگان شکاری ایران
حمایت از پرندگان شکاری ایران
این وبلاگ به منظور حمایت و حفظ پرندگان شکاری ایران است 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان حمایت از پرندگان شکاری ایران و آدرس homa-ngo.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





شاه بوف بزرگ ترين جغد ايران و از بزرگ ترين جغدهاي دنياست كه قدرتي فوق العاده دارد.ظاهر اين پرنده هم در نوع خودش جالب توجه،در عين اينكه ظاهري زيبا دارد بسيار مخوف به نظر مي رسد.چشماني نافذ  بزرگ و رنگي كه در انسان هراس ايجاد مي كند.جغدها در كل پرندگاني قدرتمند هستند كه  از پنجه هاي كارا،بزرگ و مهلكي برخوردارند.

((چشم ها را مقايسه كنيد!!))

طول اين پرنده در حدود 70 سانتي متر است.بايد به اين مسئله توجه كرد كه دم و گردن جغدها كوتاه است پس مي توان گفت كه اين طول بدن تقريبا مفيد است.طول بال ها تا 2 متر هم مي رسد.پرنده سنگيني است و در پرواز قدرت مانور چنداني ندارد.شاه بوف توانايي شكار در شب و روز را با هم دارد.

نكته بسيار جالبي كه در رابطه با اين پرنده مواجه شدم اين بوده كه در رژيم غذايي آنها پرندگان شكاري هم قرار دارند!!!! هر پرنده شكاري كوچكتر از 60 سانتي متر مي تواند انتخابي براي شاه بوف باشد.وقتي مقالات منابع خارجي را در ارتباط با ساير پرنده هاي شكاري ميخونم با شكار شدن آنها و يا جوجه هاي آنها توسط شاه بوف زياد مواجه شدم.

وضعيت اين پرنده با شكوه در ايران بدك نيست گرچه كاهش جمعيت شديد آن را در چند سال اخير داشتيم.يكي از دلايل اينكه كمتر از پرندگان ديگر مانند شاهين ها كاهش جمعيت داشته اين بوده كه مردم اين پرنده را به شدت شوم ميدانند و ترجيح مي دهند كه به هيچ وجه با اين پرنده روبرو نشوند.((بارها گفتم بازهم مي گم دوستان هيچ حيواني در دنيا شوم نيست!!!!خوش يوم هم نيست))

برخورد چنداني با شاه بوف نداشتم جز يك مورد كه در قفسي از آن عكس گرفتم.اميدوارم روزي اين پرنده زيبا را در طبيعت ببينم.

موفق باشيد


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ چهار شنبه 4 اسفند 1389برچسب:, ] [ 23:42 ] [ رضا علی اصل ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: